Col·lectiu Eixarcolant, posa a l'abast de tothom llavors d'espècies silvestres comestibles, varietats agrícoles tradicionals, i ornamentals tradicionals, per tal que de nou siguin cultivades, consumides i comercialitzades. Han de ser una eina de canvi que apropi a un model de producció, distribució i consum d'aliments més sostenible i accessible a tothom, basat en la proximitat i en la qualitat, que dignifiqui la feina d'agricultores i agricultors i que permeti mantenir la diversitat dels paisatges.
Són llavors cultivades i recol·lectades pel Col·lectiu Eixarcolant de forma totalment sostenible i respectuosa amb l'entorn. I com tot allò que fan, aquest projecte es duu a terme en base l'economia social i solidària i el no afany de lucre.
Les llavors van acompanyades d'un "manual d'instruccions" ben clar i ben ampli per tal que cultivar-les sigui d'allò més fàcil i siguin, mai millor dit, llavors de canvi.
Tomàquet de Copons
Es tracta d'una varietat molt dolça i extremadament polimòrfica, amb tres morfologies totalment diferents: tomàquets buits de 4 - 6 cassoles, tomàquets mitjanament buits amb 7 - 10 cassoles (tipus Sant Joan), i tomàquets plens i molt irregulars (amb costelles que han esdevingut plecs). És una varietat molt polivalent, ideal per amanir i tot tipus d'usos, que no s'ha seleccionat per la forma dels fruits sinó pel seu gust.